Priser och betalning
Varje produkt anges med pris inklusive moms. I kundvagnen kan man se det totala priset inklusive moms plus alla andra avgifter, frakt och betalning. Fraktvillkor finns angiven i kundvagnen beroende av valt fraktsätt.
Generellt är vår leveranstider ca 1-5 arbetsdagar. Vid större kampanjer kan det ta något längre tid.
Betalningsvillkor finns angiven i kundvagnen beroende av valt betalningssätt.
Ångerrätt
Ångerrätten gäller under 14 dagar. I kundens meddelande till oss måste det klart framgå att hen ångrar sig. Ångerfristen börjar löpa den dag kunden tog emot varan eller en väsentlig del av den. Om avtalet gäller en specialtillverkad vara – eller en vara som fått en tydlig personlig prägel, börjar ångerfristen löpa den dag vi lämnat information.

Kunden har inte ångerrätt om:
Tjänsten påbörjats under ångerfristen med ditt samtycke, priset är beroende av finansmarknadens svängningar, till exempel en aktie, varan på grund av sin beskaffenhet inte kan återlämnas, förseglingen brutits på ljud- eller bildupptagningar eller datorprogram. Med försegling avses även teknisk plombering.
När kunden utnyttjat sin ångerrätt:
Kunden är skyldig att hålla varan i lika gott skick som när hen fick den. Kunden får inte använda den, men naturligtvis försiktigt undersöka den. Om varan skadas eller kommer bort på grund av att kunden är vårdslös förlorar hen ångerrätten.

Garantier
Du får 1 års garanti på de flesta produkter i vårt sortiment. För elektroniska produkter & tillbehör, datorprodukter, telefoni, intimprodukter, reservdelar samt bärbart ljud gäller 6 månader garanti. Om tillverkaren lämnar en längre garanti så erbjuds du självfallet samma garantilängd. Förbrukningsvaror och tillbehör som till exempel projektorlampor, batterier och laddare följer tillverkarens garanti som kan vara kortare än ett år. Garantin gäller för funktionsfel som uppkommer under garantitiden. Fel som uppstått vid eller efter egen förändring av produktens funktion och utseende omfattas inte av garantin. Garantin täcker ej heller så kallade handhavandefel, vilket inkluderar felaktig inställd produkt eller olycksskador, till exempel tappskadad display på en mobiltelefon eller en fuktskada.

Reklamationsrätt
Som konsument har du även lagstadgad reklamationsrätt i 3 år gällande ursprungliga fabrikationsfel. I det fall du önskar reklamera din produkt ber vi dig kontakta oss inom två månader från det att du upptäcker felet på produkten. Läs mer om din reklamationsrätt på Konsumentverkets hemsida. Vid godkänt ärende inom reklamationstiden ersätter vi dig kostnader som uppkommit i ärendet såsom eventuell fraktkostnad, eller reseersättning.


integritetspolicy
”När kunden lägger sin beställning hos oss eller skaffa ett konto, uppger hen sina person uppgifter. I samband med sin registrering och beställning godkänner kunden att vi lagrar och använder sina uppgifter i vårt system för att fullfölja avtalet gentemot hen. Kunden har enligt Personuppgiftslagen rätt att få den information som vi har registrerat om hen. Om den är felaktig, ofullständig eller irrelevant kan kunden begära att informationen ska rättas eller tas bort. Kontakta oss i så fall via e-post.”

Cookies
Denna webbutik använder sig av cookies enligt Electronic Communications Act, 25 juli 2003. En cookie är en liten textfil som lagras på din dator och som innehåller information för att hjälpa webbutiken att identifiera och följa användare. Cookies finns som sessionscookies och som cookies som lagras permanent på din dator. Under tiden för ditt första besök i webbutiken blir din webbläsare tilldelad en sessionscookie som är unik och som används för att inte blanda ihop dig som användare med andra användare. För att kunna använda webbutiken bör du tillåta cookies i din webbläsare. Denna typ av cookie används enbart för att ge dig som besökare en bättre upplevelse och support och lagrar inga personlig uppgifter om dig. Cookies kan raderas. I denna webbutik används cookies exempelvis för att hålla koll på din kundvagn, dina inställningar och vilka sidor du besökt för att kunna ge dig en bättre kundupplevelse och support.

Leveranser
Leveranstiden anges i kundvagnen under respektive fraktsätt och fraktgivare. Om en vara har avvikande leveranstid står det angivet vid respektive vara.
Ej uthämtade paket
Ej hämtade varor returneras till oss. För alla paket som inte löses ut förbehåller vi oss rätten att debitera dig kostnader för returfrakt, expeditionsavgift och hanteringsavgift, för närvarande 150:- kronor

Returer
Returer sker på kunden egen bekostnad utom om varan är defekt eller om vi har packat fel. Returer ska skickas som brev eller paket, inte mot postförskott. Vid byten betalar vi den nya frakten från oss till dig.
När du utnyttjat din ångerrätt ska du,
om det gäller en vara: sända eller lämna tillbaka den till oss
om det gäller en tjänst: hålla materialet tillgängligt för oss, om det inte medför besvär för dig.


Återbetalningsskyldighet:
Vi ska, om kunden utnyttjat sin ångerrätt, betala tillbaka vad hen har betalat för varan snarast eller senast inom 30 dagar från den dag då vi tog emot varan eller, om det är en tjänst, meddelandet om att kunden ångrat sig. Kunden får själv betala returkostnaderna när hen sänder tillbaka varan. Vi betalar alltid returkostnaden för att sända tillbaka så kallade ersättningsvaror.
Se även konsumentverket och distansavtalslagen, samt EU:s gemensamma tvistlösningssida http://ec.europa.eu/odr.

Företaget registrerade adress är

Säterbacken 14 Lgh 1403, 14232 Skogås